Poczta elektroniczna jest uniwersalnym środkiem komunikacji i prawie zawsze używają jej ludzie w świecie biznesu. Jest szybki, prosty i dostępny z każdego miejsca. Niezależnie od tego, czy pracujesz nad projektem z zespołem, czy też musisz regularnie komunikować się z klientami lub sprzedawcami, założenie dla nich konta e-mail może okazać się niezwykle pomocne. Dowiedz się więcej na ten temat!
Co to jest email?
E-mail to sposób na wysyłanie wiadomości do innych osób i odbieranie ich w czasie rzeczywistym. Pomaga prowadzić komunikację z ludźmi – niezależnie od tego, czy są w Twoim biurze, czy w innym miejscu. Konto e-mail jest jak skrzynka pocztowa, z tą różnicą, że zamiast używać znaczków do płacenia za każdą wysłaną przesyłkę, pobierana jest miesięczna opłata za przywilej wysyłania przesyłek. Konto e-mail posiada również unikalny numer, który je identyfikuje, dzięki czemu ludzie mogą wysyłać do Ciebie wiadomości. Korzystanie z konta e-mail jest zazwyczaj bezpłatne, choć mogą istnieć pewne dodatkowe funkcje.
Kiedy poczta elektroniczna jest dla Ciebie przydatna?
E-mail to świetny sposób na komunikację z klientami, gdy są poza biurem; to także dobry sposób na komunikację ze współpracownikami, sprzedawcami lub partnerami, nawet jeśli są w tym samym biurze. W zależności od rodzaju pracy, którą wykonujesz, e-mail jest również dobrym sposobem komunikacji z klientami i potencjalnymi klientami, zwłaszcza jeśli masz stronę internetową, która zawiera Twój adres e-mail.
Jakie są zalety i wady korzystania z poczty elektronicznej?
E-mail jest szybki, wydajny i ma funkcję wyszukiwania, więc łatwo znajdziesz to, czego szukasz. Łatwo jest też rozesłać informację do wielu osób i można ją wydrukować, jeśli zachodzi taka potrzeba. E-mail ma jednak również kilka wad. Może stać się przytłaczający, gdy wiele osób często wysyła wiadomości.
Czy posiadanie poczty elektronicznej jest koniecznością?
E-mail jest koniecznością, jeśli chcesz komunikować się z ludźmi zdalnie. Możesz również używać wideokonferencji, ale e-mail jest dostępny dla każdego, podczas gdy niektórzy mogą nie mieć oprogramowania potrzebnego do prowadzenia wideokonferencji. Jeśli pracujesz w biurze, możesz mieć dostęp do firmowego serwera i tam wysyłać i odbierać wiadomości. Wiele firm używa programu Microsoft Outlook jako serwera dla swoich pracowników. Jeśli pracujesz w domu lub jesteś freelancerem, możesz nie mieć dostępu do serwera firmowego. W takim przypadku może być konieczne założenie konta u dostawcy poczty elektronicznej, takiego jak Gmail lub Outlook.