Szybkość strony internetowej – dlaczego jest ważna i co na nią wpływa?

Szybkość strony internetowej przedstawiona na pasku ładowania.

Istnieje wiele czynników, które mogą wpłynąć na Twój biznes i jego ogólną wydajność, ale o niektórych z nich możesz nawet nie myśleć. Prędkość strony internetowej to jedna z takich kwestii. W tym artykule znajdziesz najważniejsze informacje na jej temat.

Jak ważna jest szybkość strony internetowej?

Szybkość strony internetowej jest ważna z kilku powodów.

  • Szybka strona internetowa pomaga użytkownikom wykonywać zadania sprawnie i szybko. Z drugiej strony, wolna strona często powoduje, że użytkownicy porzucają zadania w połowie lub w ogóle ich nie kończą. 
  • Kiedy użytkownicy spędzają więcej czasu, czekając na załadowanie strony, prawdopodobnie opuszczą ją i zamiast tego odwiedzą inne zasoby w Twojej witrynie (jak również w innych witrynach).
  •  Kiedy odwiedzający opuszcza witrynę przed zakończeniem zadania, tracisz możliwość sprzedaży.
  • Szybkość strony jest również ściśle związana z SEO i doświadczeniem użytkownika. Jeśli Twoja strona działa zbyt wolno, ryzykujesz utratę ruchu i pozycji w rankingu, ponieważ Google i inne strony biorą pod uwagę szybkość jako czynnik określający jakość.
  • Szybkość strony internetowej wpływa również na współczynnik odrzuceń. Wyższy współczynnik odrzuceń to kolejna wskazówka, że Twoja strona jest zbyt wolna i że użytkownicy opuszczają ją, zanim jeszcze dojdą do punktu, w którym decydują, co dalej.

Dlaczego powinieneś dbać o szybkość strony?

Jeśli przeczytałeś powyższą sekcję, to już wiesz, dlaczego powinieneś dbać o szybkość strony. Teraz porozmawiajmy o tym, dlaczego powinieneś dbać o nią jeszcze bardziej. Szybkość strony ma bezpośredni wpływ na doświadczenie użytkownika, współczynnik odrzuceń i rankingi w wyszukiwarkach. Wszystkie te czynniki wpływają na Twój wynik finansowy, więc jeśli nie dbasz o szybkość strony, powinieneś zacząć dbać o nią już teraz. Metryki sukcesu witryny, takie jak współczynnik konwersji i czas przebywania na stronie, są ściśle związane z szybkością witryny. Im dłużej Twoi goście potrzebują na wykonanie swoich zadań, tym mniej prawdopodobne, że dokonają konwersji.

Jak poprawić szybkość ładowania strony?

Możesz zoptymalizować prędkość ładowania swojej strony, stosując się do poniższych wskazówek:

  • Użyj sieci dostarczania treści (CDN) – CDN będzie hostować Twoje obrazy i inne aktywa medialne na różnych serwerach na całym świecie. Przyspieszy to proces dostarczania treści do użytkowników, ponieważ będą one pochodzić z serwera, który jest bliżej nich. 
  • Kompresja obrazów – możesz również zastosować techniki optymalizacji obrazu, aby zmniejszyć rozmiar swoich obrazów bez wpływu na ich jakość. Dzięki temu skrócisz czas ładowania się Twojej strony.
  • Zmniejsz rozmiar strony – ważne, aby upewnić się, że Twoja strona nie jest rozdęta zbyt dużą ilością treści, zwłaszcza jeśli Twoja witryna działa wolno.
  • Wyeliminuj zbędne wtyczki i skrypty.
  • Unikaj przekierowań – przekierowania są niezbędne, gdy chcesz wysłać odwiedzających na różne adresy URL po kliknięciu Twoich linków. Jednakże wiele przekierowań na Twojej stronie może również spowolnić jej działanie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *