Mężczyzna wskazuje dłonią na symbol maila.
0
Poczta elektroniczna

W świecie mediów społecznościowych i sieciowych poczta e-mail pozostaje jednym z najwygodniejszych sposobów komunikacji. I choć wiele osób porzuca swój osobisty e-mail na rzecz publicznych forów, takich jak Facebook czy Twitter, wciąż okazuje się on nieodzownym elementem cyfrowej rzeczywistości. Z tego powodu założenie poczty elektronicznej z pewnością Ci się przyda. Jednak jak założyć maila? Czytaj dalej, aby się dowiedzieć!

Jakie są korzyści z założenia poczty elektronicznej?

Jeśli pracujesz jako freelancer, wykonawca lub w jakimkolwiek innym charakterze zdalnym, założenie własnego adresu e-mail stanowi jedyny sposób na niezawodną komunikację ze współpracownikami. Z własnym adresem e-mail możesz mieć pewność, że Twoje wiadomości są przechowywane bezpiecznie i że tylko Ty masz do nich dostęp. Poza tym rejestracja w większości serwisów internetowych i korzystanie z usług online wymaga posiadania konta na poczcie e-mail.

Ile czasu zajmuje założenie poczty elektronicznej?

Skonfigurowanie konta e-mail na komputerze zajmie Ci tylko kilka minut, a bardzo się opłaca. Na wszystkich portalach oferujących takie rozwiązanie cały proces zajmie około 10-15 minut. Zrobisz to również bez problemu na swoim urządzeniu mobilnym, ale spodziewaj się, że wtedy procedura potrwa kilka minut dłużej.

Jak założyć własną pocztę elektroniczną krok po kroku?

  • Wybierz dostawcę. Pierwszym krokiem podczas konfigurowania poczty elektronicznej jest podjęcie decyzji, z usług którego dostawcy chciałbyś skorzystać. Istnieje wiele popularnych usług poczty elektronicznej, w tym Gmail, Outlook i Yahoo! Mail.
  • Utwórz konto. Po wybraniu usługi poczty elektronicznej będziesz musiał utworzyć konto. Konto to będzie zawierać Twoją nazwę użytkownika i hasło, a także inne informacje, które będą Ci potrzebne do uzyskania dostępu do konta.
  • Skonfiguruj uwierzytelnianie dwuskładnikowe. Uwierzytelnianie dwuskładnikowe to funkcja bezpieczeństwa, która dodaje dodatkową warstwę ochrony do Twojego konta. Funkcja ta wymaga wprowadzenia specjalnego kodu za każdym razem, gdy logujesz się na swoje konto.
  • Dodaj swoje kontakty: Po skonfigurowaniu konta e-mail, będziesz musiał dodać swoje kontakty. Podczas gdy niektóre usługi poczty elektronicznej pozwalają na ręczne dodawanie kontaktów, inne umożliwiają importowanie kontaktów z innych usług.

Czy założenie poczty elektronicznej jest darmowe?

Prawie wszystkie hostingi poczty elektronicznej oferują darmowy plan, który pozwala na utworzenie konta z ograniczoną pamięcią i funkcjami.  Poczta e-mail nie musi być jednak zupełnie darmowa, bo zależy to od Twojego podejścia. I choć darmowe konta e-mail są świetne do użytku osobistego, ich ograniczona funkcjonalność może nie wystarczyć zaawansowanym użytkownikom. Krótko mówiąc, jeśli zamierzasz wykorzystywać pocztę e-mail w sprawach prywatnych, nie wykupuj dodatkowych funkcjonalności. Sięgnij po nie wtedy, gdy Twoja poczta e-mail ma odgrywać rolę profesjonalnej skrzynki do kontaktów biznesowych. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *